Партнерство «Мегатрейд» та OnCharge – крок до розвитку EV інфраструктури в Україні
Партнерство «Мегатрейд» та OnCharge – крок до розвитку EV інфраструктури в Україні
Нещодавно «Мегатрейд» започаткував новий напрямок роботи – дистрибуція зарядних станцій для електромобілів та іншого електротранспорту. На цей момент в нас був підписаний контракт із тайванським світовим лідером в області електротехніки Delta Electronics, а також ми підписали дистрибуторські контракти із голландським виробником Ecotap та литовським виробником Elinta Charge. Після цього компанія «Мегатрейд» зіштовхнулася із цілим рядом питань, які в тій чи іншій мірі затримують розвиток зарядної інфраструктури в Україні в цілому. Однією з таких перешкод є оплата послуг з підзарядки акумулятору електрокару, а точніше – відсутність уніфікованої системи оплати послуг. Навіть якщо у вас ще немає електромобіля, ви все одно можете уявити собі ситуацію: у вашому місті встановлена певна кількість зарядних станцій, проте кожна з них висуває незручні вимоги до оплати – власна ідентифікаційна карта, яку необхідно постійно поповнювати, і яка працює лише у цій мережі зарядних станцій. Тому, для більш-менш автономного пересування містом вам доведеться мати декілька подібних карток. Нажаль, виробники вітчизняних зарядних станцій та експортери приладів для зарядки міжнародних виробників поки що не дуже переймаються проблемами споживачів! І поки це питання не буде вирішено, скоріше за все, на нас очікуватиме буксування розвитку зарядної інфраструктури в Україні.
Із великим бажанням знайти вирішення цих проблем «Мегатрейд» провів глибокий аналіз ринку. Так ми познайомились із українським хмарним сервісом OnCharge, який дозволяє уніфікувати процес оплати послуг зарядки та управляти усією мережею власних зарядних станцій. Наразі два виробники зарядних станцій, із якими ми співпрацюємо – Ecotap та Elinta Charge – успішно пройшли інтеграцію із сервісом OnCharge. Зараз йдуть перемови про інтеграцію сервісу із зарядними станціями Delta. Ми поспілкувались із Юрієм Дмитришеним – CEO сервісу OnCharge – про історію створення, проблеми інфраструктури EV та перспективи цього ринку в Україні та світі.
Мегатрейд (МТ): Хмарний сервіс OnCharge. Що це таке? Яка ідея сервісу і в чому полягають його переваги перед існуючими розробками для власників станцій та споживачів?
Юрій Дмитришен (ЮД): Хмарний сервіс OnCharge – це платформа для мультибрендових/протокольних станцій, яка дозволяє управляти цілим парком зарядних станцій. Система дозволяє вирішувати абсолютно різні задачі, які ставлять до інфраструктури їхні власники. Платформа складається з:
- Бекенду (сервера комунікації зі станцією)
- Біллінг-центру (який дозволяє монетизувати послуги з зарядки або пропонувати програму лояльності)
- Шлюзу еквайрингу для Visa Mastercard
- Додатків для IOS та Android
- І центру аналітики та статистики
Ідея сервісу є доволі простою – об’єднати операторів/власників зарядних станцій та кінцевих споживачів. Іншими словами, ми даємо інструмент, який дозволяє керувати власною мережею. Ми співпрацюємо з усіма виробниками OCPP-сумісних зарядних станцій і, що є найважливішим – ми надаємо вибір! Вибір станції, вибір схеми монетизації та інше. Інші гравці на ринку України, як правило, є операторами і не дають права вибору станції, типу монетизації, а також не використовують відкриті протоколи на зарядних станціях, маючи страх втратити власні мережі. В той час як наші клієнти надають безкоштовний та платний сервіс зарядки в залежності від багатьох факторів.
МТ: Як виникла ідея створення сервісу OnCharge?
ЮД: В 2016 році ми дізнались про те, що Європейський Союз стандартизує протоколи, проте європейські гравці не мали бажання заходити на український ринок. Саме тому нами було прийняте рішення реалізувати цю платформу і надалі просуватися у ЄС.
МТ: Країна має знати власних героїв. Отже розкажіть, кому належить ідея та її реалізація?
ЮД: Засновниками хмарного сервісу OnCharge є Дмитришен Юрій (раніше працював в компанії «Хортиця», Audi), Сташук Василій (Gramarly Seagate), Кравченко Володимир (Tesys, Pillar).
МТ: Хто є потенціальними клієнтами сервісу OnCharge зі сторони бізнесу?
ЮД: Частіше за інших нашим сервісом цікавляться оператори парковок, HoReCa, ТРЦ, ЖК та інше.
МТ: А як можна стати клієнтом OnCharge та що для цього потрібно?
ЮД: Найголовніше, що вам потрібно – це бажання. Підключення до сервісу є безкоштовним, а умови використання є індивідуальними і залежать від потрібних опцій.
МТ: Пропонуємо трохи відволіктися і зазирнути далі – у майбутнє сервісу та ринку в цілому. Які на вашу думку зараз панують тенденції розвитку європейського та світового ринків?
ЮД: На моє особисте переконання, все йде до повної універсалізації, як з точки зору портів, так і з точки зору протоколів. Головним залишається кінцевий споживач, у якого має бути вибір: де заряджатися, на якій станції, у якого постачальника купити електроенергію та багато іншого. Саме це і декларує ЄС.
МТ: Спираючись на досвід розбудови інфраструктури EV зарубіжних ринків, розкажіть, які є перспективи та складнощі у розвитку цієї інфраструктури в Україні?
ЮД: Як це не дивно, але головною перепоною є не ціна станції та її сервіс. Більше труднощів виникає на етапі інсталяції, адже немає чітких критеріїв щодо визначення, що таке зарядна станція, яким стандартам вона повинна відповідати. Держава знизила мито на ввезення електромобілів, проте стимуляції розвитку інфраструктури досі немає. Це наче дитина, яка переставила ліву ногу, а праву не може – як же вона в такому випадку буде навчатися ходити та бігати?
В Україні тяжко отримати дозвіл на підключення, оренду землі, оформлення КВЕДів та інше. Ціна вирішення цих питань часто коштує більше, ніж власне зарядна станція, саме тому бюрократія не дозволяє розвивати цей ринок. Немає правил – відповідно немає і конкуренції, яка дозволила би знизити коштовність розвитку інфраструктури. Тому українці вимушені купувати дешевий низькоякісний продукт, тому що усі дозвільні документи обійдуться ще дорожче. Є така приказка: скупий платить двічі. В цьому переконуються багато власників неякісних станцій, ошуканих золотими обіцянками. Без розвитку якісної інфраструктури у нас немає майбутнього. Під якістю розуміємо сертифіковані та безпечні станції, які щонайменше відіб’ють витрати, а не ті, які потрібно постійно ремонтувати або замінювати. Якщо держава не може за власні кошти побудувати інфраструктуру, то принаймні відмінити усі або майже усі заборони на 3-4 роки це цілком до снаги.
Якщо ми не почнемо розбудову інфраструктури сьогодні, ми не побачимо зростання кількості електромобілів завтра. Тому і надалі будемо дихати викидами вихлопних газів.
Ми готові до співпраці заради загального майбутнього.
Компанія «Мегатрейд» висловлює вдячність Юрію Дмитришену та команді OnCharge за інтерв’ю та сподівається на плідну та ефективну співпрацю. Для прорахунку вартості зарядного обладнання звертайтесь за електронною адресою: ev_charges@megatrade.ua. Також підписуйтесь на нашу сторінку у Фейсбуці, щоб першим бути в курсі наших новин: https://www.facebook.com/megatrade/.